Koronás Köszönet - Avagy bajban ismerszik meg a barát

p, 2020. máj. 1. - 6:19 -- Csürke Csaba
Kettlebell

Szeretném megosztani veletek pár gondolatomat és érzésemet. Kicsit vissza szeretnék tekinteni 5 hét távlatába. Hogy hol voltunk, hol vagyunk, és mi történt közben.

Az hogy a vírus előtti időszakban hol tartottunk, nem részletezem, hiszen tudjátok. Ment a terem, haladtak az edzések, ti pedig fejlődtetek. Csoportos órák, egyik a másik után.

Aztán jött ez az egész!

Benne volt a pakliban, hogy összeomlik az, amit éveken keresztül építettem, építettünk. A remény volt meg, hogy valamilyen formában menni fog ez tovább. Akkor írtam ki nektek, hogy, ha nem fogunk össze, akkor szétesik az egész.

Egy csapatként álltatok össze, és álltatok mellém! Olyan csapatként, ami igazán ritka, szerintem. A legtöbben beleálltatok, és csináltátok tovább.

Azt látom, a Szentkirályi 10. egy olyan hely, ahová különleges emberek járnak. Nehéz megfogalmazni, amit jelent nekem az, akik vagytok. Nem akarok nyáladzani, de köszönöm nektek, és le a kalappal mindenki előtt!

Ez alatt az 5 hét alatt, egy olyan egységes csapattá fejlődtetek, ami sokkal erősebb, mint előtte volt! Kialakult egy kis team is, akik segítették ennek a rendszernek a létrejöttét. Nagyon köszönöm azoknak, akik keményen tolták és motiválták az egész brigádot!

Meg szeretném köszönni személyesen is azoknak, akik a tudásukkal és hozzáállásukkal aktív munkásként szerepet játszottak. 

Ökrös Évi – mindenféle kérés nélkül – elkezdett profi, okos táblázatokat gyártani. Mind fizikailag és szellemileg aktív szereplője az eseményeknek. 

Andrási Nóri, aki szintén minden tudásával mellém állt, és társként segít, amikor lecsapja az agyam az ékszíjat. De fizikálisan is mindig számíthatok rá. 

Kántor Attila, aki sok éve mellettem van, és színes elméjével és erős fizikumával, illetve kreatív gondolataival nagyon erős támaszom.

Nyerges Zsolti barátom, aki mint coach és mint kommunikációs szakember folyamatos tanácsokkal lát el, és létrehozott egy olyan platformot, amit mindannyian használunk mostanság.

Horváth Miki, aki évek óta mellettem áll, és aki viszi a teljes marketingünket. Nélküle, nagy valószínűséggel, nem találtatok volna le a terembe, és nem olvasnátok ezeket a sorokat!

És szépen sorban jöhettek ide mindannyian egyenként, akik nélkül nem lenne Szentkirályi 10., hiszen ebben az egészben ti vagytok a főszereplők! Tehetnék felsorolást, de mindenkire egyenként gondolok, akik kapcsolatban vagytok velem! Köszönöm a fő motivátoroknak is, hogy aktívan kommentelnek, folyamatosan reagálnak a kiírásokra.

Tehát respect mindenki előtt egyenként! Nagyon erősek vagytok!

Ha vége lesz ennek az egésznek, mindenki, aki aktív résztvevője volt a csoportmunkának, és támogatta a termet, emléket fog kapni tőlünk, hogy ne felejtse el ezt az időszakot, és hogy tanulságként lássa, hogy mekkora erő van a közösségben és a csapatmunkában!

És akkor most pár szót szeretnék szólni a heti kihívásokról:

Challenge

Amikor, mint ötlet, felmerült ez a lehetőség, nem gondoltam, hogy ekkora sikere lesz! Olyan teljesítményeket raktatok le az asztalra, hogy az példaértékű, és önmagában is megállná a helyét egy tanulmányban. Igazi csapattá kovácsolódtatok, és felelősséggel voltatok egymás iránt!

Ez hasznos volt arra is, hogy a beszűkült élettérben stresszlevezető eszközként működjön.

Lényeges volt a motiváció folyamatos fenntartása, mert különben a golyók csak ott porosodtak volna a szobátok valamelyik sarkában. Ezért is lett létrehozva ez az össznépi kihívás.

Megint csak köszönöm azoknak, akik hétről hétre, napról napra, következetesen 

dolgoztatok, akár még a normál edzések fölött is. Neveket nem emelek ki, de őszintén bízom abban, hogy az érintettek magukra veszik ezt az elismerést. Ritkán osztom ilyen nyíltan.

Eltelt öt challenge-es hét, és azt gondoltam – mint ahogy a teremben is tapasztalhattátok már, hogyan szoktam –, változtatok egy kicsit.

Mi a challenge-ben a 2.0?

Most, hogy beépült a mindennapjaitokba ez a mozgás, és mielőtt azt gondolnátok páran, hogy elvettem valamit tőletek, ami az életetek és mindennapjaitok részévé vált, megmutatom, hogy éppen ellenkezőleg!

Amit eddig tettetek, az az volt, hogy egy adott technikából egy ajánlott ismétlésszámot csináltatok. Ez nagyszerűen működik.

Mi történik most? Megadtátok nekem azt a lehetőséget, hogy megadjam nektek a lehetőséget a folytatásra. Alkalmam nyílik arra, hogy bízhatok Bennetek, és növeljük a tétet eggyel.

Annyi történt, hogy ezen a hétvégén, e hétvége után két héttel és négy héttel, saját ütemedben, saját határod feszegetésével érsz majd el számodra is meglepő eredményeket, azaz nem naponta „kell” számot adni arról, amit csinálsz, mint eddig. Honnan ez a határozottságom? Összeadódik bennem az a több évtizedes tapasztalat, amivel rendelkezem, és az a teljesítmény, amit az elmúlt öt hétben nyújtottatok.

Ez a kihívás, pontosan ráépül az előző hetek munkájára! A tested fel lett készítve egy olyan játékra, ahol még nagyobb teljesítményt adhatsz le, és ezáltal még jobban megismerheted a fizikumod, és az elméd képességeit, lehetőségeit!

Hogyan működik a Challenge 2.0?

Az elmúlt pár hétben szinte minden nap edzettél. Ha volt pihenőnapod, az természetes. A tested folyamatosan erősödött és fejlődött. De, hidd el, az idegrendszered is követte! Most ennek az elmúlt pár hét a munkáját fogjuk szolgálatba állítani az elkövetkező pár hét munkájához! És ez az, amit Ti tettetek hozzá, hogy a Challenge 2.0 ötletét megfogalmazzam magamban.

Nem kell mást tenned, csak megérteni a lényeget! Ez egy felmérés is a magad számára, hogy mennyit fejlődtél fizikálisan, és megtapasztald, hogyan tudsz fejlődni ugyanígy mentálisan is.

Tehát. Adott négy koronás gyakorlat. Tudom egykezes swing volt pár hete, de a változtatás jogát minimálisan fenntartom.

Van 3 hétvégéd, ahol rögzítened kell 20 percet, ahol ebből a négy gyakorlatból, teljesen ugyanannyi ismétlésszámot végzel el.

Eddig minden nap kellett dolgoznod! Na, de ez most sincsen máshogyan! Egyszerűen annyi a különbség, hogy most négy gyakorlattal kell ezt tenned! 20 perc munkáról beszélünk.

Eddig mit kértünk? A 15 perc napi rutin kialakítását, és szokássá rögzítését. Most 20 percet kérünk! nemhogy kevesebbet, hanem kicsit többet! Ezt a kialakult jó szokásodat hogyan tudod fejlődésre kamatoztatni?

Az, hogy te milyen rendszerben csinálod, na ehhez kapsz szabadságot! De ebben is fogunk segíteni, mert fel fogunk vázolni pár sémát, hogy hogyan lehet erre gyakorolni.

Az eddigi hetekben minden nap kontrolláltan dolgoztál. Ott voltak a rubrikák, és írtad az ismétlésszámokat!

Most nem kell, minden nap írd, viszont érdemes minden nap megcsinálni a négy gyakorlatból jópár ismétlést, hogy még inkább formába lendülj! Ha te is benne vagy tehát, tök ugyanúgy megmarad a napi játék!

Az hogy te mennyit edzel, rád van bízva!

Az, hogy most ugyanaz a négy gyakorlat lesz 5 hétig, fogja garantáltan mérhetővé tenni, hogy lásd, mennyit fejlődtél, és ezt mind te érted el! Most ki lehet tűnni a nagyobb ismétlésszámokkal!

A negyedik héten pontozva lesznek a gyakorlatok.

A hogyanát leírtam, ezt nem részletezném.

Hogyan lesz majd a 2.0-ból 3.0?

De kicsit tovább megyek. Ezek a gyakorlatok és a 20 perc a vírus utáni időszakban sem fog eltűnni. Mivel a golyók pontértékeket képviselnek, ezért azt tervezem, hogy a teremben is időről időre meg fogjuk ezt csinálni. Itt már lesz lehetőséged arra is, hogy golyót is válassz, és ne csak azzal dolgozz, ami épp nálad van. Tehát azért hasznos, hogy ezt a kihívást most megcsináld, mert ilyet fogsz még úgyis csinálni… és akkor már lesz saját tudásod, tapasztalatod arról, mire vagy képes, hogyan fejlődsz. Most egy jó hónapos – akár mindennapos – felkészülési lehetőséged van, de a terem challenge-ekhez ez lesz az első mérhető pontod! (Persze, ha addig ki nem nyit a terem :-))

Ha szereted a pentatlont, akkor ezt is szeretni fogod! Annyi, hogy ez nem orosz grízzlyknek van gyártva, hanem átlag, porbafingó embereknek, mint amik mi is vagyunk.

A felkészülésedhez pedig kapsz segítséget! Nyugodtan írj, hogy ha esetleg elakadtál valamiben!

Azt gondolom, egy újabb izgalmas dolog elé nézünk, ami jóval túlmutat a koronás időszakon, hiszen ez lesz az első ilyen „teszted”!

A következő már reményeink szerint a teremben, és választható akár nagyobb pontértékű golyókkal!

Sok sikert a felkészüléshez! 

Mi mindannyian veletek vagyunk, és akár naponta várjuk, hogy meséljétek el, hogyan sikerült az aznapi gyakorlatsor!

Magyar kettlebell Akadémia Team